In het geval van Fjällräven heeft de kwaliteit van hun producten zeker de meeste verdienste, maar de marketingstrategieën van het merk en de manier waarop ze te werk gaan bij hun ontwerpen hebben een grote rol gespeeld bij de populariteit van hun producten. Waarom zijn Fjällräven-jassen zo populair? Afgezien van de kwaliteit, het comfort en de duurzaamheid van de jassen, is een belangrijke factor in de populariteit van dit merk de steun die het krijgt in de outdoorgemeenschap, met name in Zweden. Hoewel Fjällräven in de rest van de wereld misschien meer bekend is vanwege hun rugzakken en meer casual en trendy kleding, presteert hun outdooruitrusting uitstekend, zoals degenen die ze online en persoonlijk hebben uitgeprobeerd, melden. Wat deze jassen zo populair maakt, is hun warmte in de Zweedse winter en hun uitzonderlijke comfort. Ook het feit dat ze jarenlang meegaan, draagt bij aan de populariteit van het merk en de frequente uitverkoop die deel uitmaakt van de marketingstrategie van het merk, is een reden voor mensen om het maximale uit een Fjällräven-product te halen. Net als bij de jassen zijn de rugzakken van Fjällräven zo populair vanwege hun kwaliteit en prestaties. Ze zijn comfortabel om te dragen, gaan zeer lang mee en behouden hun vorm jarenlang zeer goed. De fabricage, materialen en kwaliteit zijn duidelijk bij alle Fjällräven-rugzakken, en vooral bij de Kånken, die een van de meest verkochte rugzakontwerpen van het merk tot nu toe is. Naar onze mening is de belangrijkste reden achter de populariteit van hun rugzakken echter hun innovatieve ontwerp. Hun ontwerpen zijn misschien niet al te out there, bij gebrek aan een betere term, maar hun minimalistische stijl, maar toch geweldige prestaties zijn moeilijk te evenaren door andere lage-prijs merken en ontwerpen. |